Distribuie !

Acest articol a fost văzut de 5936 ori.

Deși n-am avut rezistența fizică necesară pentru a sta treaz ieri dimineață ca să urmăresc dezbaterea dintre cei doi candidați la fotoliul de Președinte al Statelor Unite ale Americii, azi mi-am făcut timp și am urmărit-o de la cap la coadă.
Americanii sunt într-o situație tragicomică. În țara lor, unde există extraordinara democrație consolidată (nu-i așa?), cu doar DOUĂ partide politice (pluralism politic, nu glumă), cetățenii americani au de ales între un Dan Diaconescu și o Alina Gorghiu. Nu mă apuc să dezbat acum ce au spus, cât au mințit, cum s-au atacat, când au greșit, pentru că este irelevant pentru mine. Oricum cei doi candidați au arătat ca două păpuși perfect puse în scenă, fără gram de naturaluțe, ghidonate de sutele de consultanți din echipele lor de campanie. Donald Trump vorbea într-un stil de zici că avea o prună acră în gură, iar Hillary Clinton avea o postură fizică de-o făcea să semene foarte mult cu vița de vie altoită. O regie tipică pentru politica internă a SUA. Parcă-l și aud pe regizor spunând: ”aaaaaand ACTION!”; după care trântește clacheta.
Mă rog, chiar e irelevantă această dezbatere și la fel vor fi și dezbaterile următoare din punctul meu de vedere. Singurul aspect care m-ar ajuta în decizia de a alege unul din cei doi candidați este lista cu sponsorii lor de campanie. O atașez aici:

donatii

Printre calitățile americanilor în ceea ce privește un scrutin de alegeri este și LIPSA IPOCRIZIEI. Spre deosebire de România, unde lupii moraliști (din politică, media, societatea civilă etc.) se prefac mereu că nu știu câți bani costă o campanie electorală, cum se face rost de acești bani și ce trebuie să faci ulterior în schimbul acestor bani, americanii expun totul pe față. De la sume și până la nume. Ba chiar au fost situații când candidatul Michael X-ulescu a declarat public că a încheiat un parteneriat cu fondul de investiții Z-ulescu pentru a-i reprezenta ulterior interesele. În Statele Unite ale Americii, lobby-ul este perfect legal. În România, lobby-ul se numește ”trafic de influență” și se pedepsește cu închisoarea.
Bun, să revenim la sponsori. Hillary Clinton este net superioară la capitolul ”donații”, asta poate și pentru că face parte de foarte mulți ani din establishmentul politic american, în timp ce Donald Trump era, până mai alaltăieri, doar unul din sponsorii foștilor candidați (inclusiv al soțului actualei contracandidate a sa, fostul președinte al SUA – Bill Clinton).
Am tot cercetat în ultimele săptămâni și am descoperit câte ceva despre fiecare din sponsorii celor doi candidați. Spre exemplu, cel mai important donator din barca Hillary este miliardarul evreu Haim Saban, un mogul media care militează pentru continuitatea politicilor americane pro-Israel. Al doilea cel mai important donator din barca Hillary este matematicianul Jim Simons, tot un miliardar celebru, fost CEO al unuia dintre cele mai importante fonduri de investiții americane. În fine, al treilea cel mai important donator din tabăra Hillary este nimeni altul decât GEORGE SOROS 🙂 Poate cel mai controversat om al planetei, Soros a fost unul din cei mai importanți donatori ai actualului președinte al SUA, Barack Hussein Obama. Aș putea să scriu vreo 593 de articole despre acest individ, dar nu prea are rost. E simplu să dați un search pe Google. Ca o concluzie, Hillary Clinton este susținută de foarte mulți miliardari, de fonduri de investiții și de moguli de presă (de curând, inclusiv celebra publicație The New York Times și-a exprimat public sprijinul pentru candidata Partidului Democrat). Mulți, extrem de mulți bani se învârt în jurul fostei secretare de stat.
În partea cealaltă, Donald Trump este sponsorizat în primul rând de el însuși, fiind unul din cei mai bogați americani, cu o avere estimată la 3,7 MILIARDE de dolari. În rest, sponsorii lui sunt oameni de afaceri necunoscuți, câteva companii micuțe, dar și un fond de investiții uriaș, care este și cel mai important sponsor, cu peste 15 milioane de dolari donate: Renaissance Technologies LLC. Nu mi s-ar fi părut nimic spectaculos dacă n-aș fi căutat cu atenție date despre acesta. Dar, surpriză: Renaissance Technologies LLC a fost înființat de către Jim Simons, chiar cel de-al doilea cel mai important donator al doamnei Clinton :)) Sigur, existau zvonuri și prin România conform cărora există oameni de afaceri care, în preajma alegerilor, duc câte o servietă cu bani fiecărui partid, pentru a-și asigura protecția în anii premergători alegerilor, indiferent de câștigător.
Nefiind unul din oamenii superficiali care nu ies la vot pe motiv că ”nu au pe cine alege” (neînțelegând că orice vot neexprimat este, de fapt, un vot acordat partidelor mari sau politicienilor consacrați), m-aș prezenta la vot și aș alege doar în funcție de acea listă cu sponsorii de campanie. Alt criteriu de departajare chiar nu aș avea.
Așadar, dacă aș fi cetățean american, l-aș vota pe Donald Trump.
Comentarii